sobota 24. března 2018

Recenze: Playground (Lars Kepler)- Co nás čeká po smrti?

Obsah: Poté co byla Jasmin postřelena ve válce se jí na několik minut zastavilo srdce a získala možnost nahlédnout do posmrtného života. Přístavu. S hrůzou zjišťuje, že tam vládne tvrdá nespravedlnost a byrokracie a skupina, které se říká Triáda, krade lidem jejich víza, která jim umožňují vrátit se zpět do života. O pár let později Jasmin prodělala se svým synem autonehodu a jediná možnost, jak ho mohou lékaři zachránit je zastavit mu srdce. Jasmin se rozhodne, že udělá cokoli, aby synovi pomohla v krutém světě přežít…

Nejvíce mě na knize zaujalo samotné téma posmrtného života, které podle mě není v umělecké literatuře příliš obvyklé. Autorovi se podařilo Přístav skvěle a zajímavě popsat a obdivuji to, jak vše promýšlel do těch nejmenších detailů.

Velmi zajímavé pro mě bylo to, jak jsou všichni lidé, kteří tvrdí, že viděli, co bude po smrti považováni společností za blázny, a chtějí, aby byli zavřeni do psychiatrické léčebny. Docela mě to překvapilo, protože nikdo z nás nemůže vědět jak to skutečně je. Posmrtný život je stále velká neznámá a měli bychom podle mého názoru těmto lidem více naslouchat, protože nám mohou poskytnout užitečné a kdo ví možná i pravdivé informace.

Shrnutí: Playground byla první kniha, kterou jsem od Larse Keplera četl a považuji ji za vynikající. Téma posmrtného života je podle mě zajímavé samo o sobě, a když se k němu vymyslí ještě zajímavý příběh, vznikne dílo, které stojí za pozornost.  Knihu bych doporučil všem, které zajímá téma posmrtného života, a rádi by si přečetli zajímavou teorii o tomto prostředí.