středa 4. dubna 2018

Recenze: Cesta do nekonečna: Můj život se Stephenem (Jane Hawkingová)- Slasti i strasti života se Stephenem Hawkingem



Obsah: Kniha Cesta do nekonečna: Můj život se Stephen je vlastně životopis manželky Stephena Hawkinga Jane. V knize popisuje období života, kterým si společně prošli a důvody, proč se jejich vztah nakonec rozpadl.


Jako první na knize oceňuji především její naprostou upřímnost a otevřenost. Jane popisuje jak kladné stránky jejich života, tak i těžkosti, se kterými se museli vypořádat. Při čtení bylo vidět, že i přesto že jejich vztah skončil, stále chová ke Stephenovi respekt a úctu, což je podle mého názoru přístup, který se v současnosti už moc nevidí a určitě zasluhuje velké uznání.

Bylo velmi zajímavé dozvědět se podrobnosti péče, kterou Stephen Hawking vyžadoval. Pro Jane to muselo být strašně náročné a i přes to se nikdy nevzdala a dělala všechno proto, aby se měl její manžel co nejlépe. Tento fakt podle mě zaručeně ukazuje, jak velká mezi nimi byla láska a jednoznačně to potvrzuje, že s opravdovou láskou je možné prostě vše.  

Při čtení jsem měl velký problém zjistit, v jaké době se zrovna nacházíme a kolik je Jane a Stephenovi let. Podle mého názoru by velmi pomohlo, kdyby byla kniha rozdělena do nějakých logických částí, které by tuto orientaci určitě usnadnily.

Dále pro mě byly některé pasáže v knize nezajímavé a měl jsem problém se jimi prokousat, ale myslím si, že je to tím že nejsem zvyklý číst životopisné knihy.

Shrnutí: Tato kniha pro mě byla zajímavá hlavně s osobního hlediska. Naučila mě, že žít se dá opravdu různými způsoby a záleží jen na mě, který si vyberu. Doporučuji ji těm, kterým nevadí číst životopisy a těm, kteří se zajímají o problematiku postižení.

Citáty:
„ Když bojujete s osudem, význam mají jen velké věci, totiž život, přežití a smrt.“

„ Když už naše rodina trpí fyzickým onemocněním, nesmíme si připustit žádné problémy psychického rázu.“

Za zaslání eknihy moc děkuji eshopu Palmknihy a Ereeding.
https://www.palmknihy.cz/literatura-faktu/cesta-do-nekonecna-muj-zivot-se-stephenem-170236
https://www.ereading.cz/literatura-faktu/cesta-do-nekonecna-muj-zivot-se-stephenem-170236

Žádné komentáře:

Okomentovat