sobota 21. dubna 2018

Recenze: V pasti lží (B. A. Paris) - Strach, vina a nedůvěra

Obsah: Na neosvětlené cestě, kterou Cass projížděla, viděla ženu v autě. Ta se jí nijak nesnažila požádat o pomoc a tak ji Cass ponechala svému osudu a odjela. Příští den se ze zpráv s hrůzou dozvídá, že žena v autě byla zavražděna. Začíná cítit obrovský pocit viny a neodvažuje se o tom, že byla na místě činu nikomu říct. Také jí začne sužovat pocit neustálého strachu z toho, že je vrah stále na svobodě a z toho, že se zločin stal tak blízko jejího domu. Začnou jí děsit také anonymní telefonáty, které se pravidelně opakují. Boj se strachem, paranoií a úzkostí začíná.

Jako první mě na knize zaujal popis toho, jak se Cass postupně stávala čím dál více vyděšená a setkávala se s naprostým nepochopením a nedůvěrou od svých blízkých. Bylo velice zajímavé sledovat jednání člověka, který je neuvěřitelně vyděšený a cítí se osaměle. Myslím si, že skvěle vykreslená psychologie Cass je jeden z důvodů, proč byl pro mě celý příběh tak moc čtivý.

Za další klad považuji to, jak je kniha napsaná. Celou knihou nás provází postava Cass, ke které jsem si při čtení vytvořil velmi silný vztah. V určitých pasážích mi jí bylo neuvěřitelně líto, v některých mi přišlo její jednání velmi zvláštní a bylo pro mě velmi těžké ho pochopit. Stejný vypravěčský styl použila autorka i ve své předchozí knize Za zavřenými dveřmi a i v tomto případě toto rozhodnutí hodnotím velmi pozitivně.

Velkým překvapením pro mě byl konec, který jsem četl s otevřenou pusou a moc jsem si ho užil. Považuji ho za velmi zajímavý a originální.

Shrnutí: Kniha V pasti lží mě strašně příjemně překvapila a považuji ji za jednu z nejlepších psychologických knih. Doporučil bych ji těm, kteří četli knihu Za zavřenými dveřmi, protože je tato kniha psána velmi podobným stylem a těm, kteří se zajímají o psychologii lidí, kteří zažívají neuvěřitelný strach a pocit viny.

Za poskytnutí eknihy moc děkuji eshopům Palmknihy a Ereading.