sobota 17. března 2018

Recenze: Cesta (Cormac McCarthy)- Konec světa tak, jak ho známe

  Obsah: Svět zachvátila katastrofa a my sledujeme putování otce a syna na jih, kde doufají, že najdou nějaké bezpečné místo k žití. Na své cestě se musí potýkat nejen se svojí situací, ale také s lidmi, kteří jsou kvůli nedostatku jídla ochotni překročit lidské hranice.

Jako první mě na knize zaujal způsob jakým je napsaná. Autor používá neznačenou přímou řeč, která občas způsobovala, že jsem si nebyl úplně jistý, která z postav právě mluví. Na druhou stranu se tento styl psaní velice hodí k dějové linii. Kdo by se zaobíral pravidly psaní ve světě, kde je nedostatek jídla, vody a všech potřeb, které v současné době považujeme za samozřejmost.

Velkým kladem je podle mého názoru atmosféra samotného světa, ve kterém se příběh odehrává. Při čtení jsem se cítil opravdu hodně sklíčeně a smutně.

Velmi silnou stránkou knihy je popis vztahu otce a syna. Na jedné straně máme milujícího otce, který by udělal naprosto cokoli, aby svého syna ochránil, a na straně druhé máme chlapce, který je nucen snášet krutost světa postihnutého apokalypsou a být svědkem hrůzných věcí. I přes to vše je chlapec stále symbolem nevinnosti, dívá se na svět dětskýma očima a chce ostatní lidi za každou cenu chránit.  

Shrnutí: Tato kniha si mě získala svojí naprostou upřímností, atmosférou a donutila mě se opět zamyslet nad tím, že se vlastně v dnešní době máme velmi dobře. Rozhodně ji doporučuji všem lidem, kteří mají rádi postapokalyptické příběhy.  
                                  

Žádné komentáře:

Okomentovat