čtvrtek 24. srpna 2017

Recenze: TO (Stephen King)- Kniha s divným leč všeříkajícím názvem

Na knize To mě zaujal způsob jakým je v ní popisována atmosféra celého města. Derry na mě působilo tak strašidelnou a tíživou atmosférou, že jsem si ho zařadil mezi ty, které bych rozhodně nikdy nechtěl navštívit. Celý systém fungování Derry mě uchvátil. Při čtení jsem si několikrát říkal, proč vlastně lidé na takovém místě zůstávají a neodstěhují se na nějaké řekněme bezpečnější místo.

Popis všech hlavních i vedlejších postav je zde propracován do detailu a myslím si, že by klidně mohli všichni existovat i ve skutečnosti. Celou partu Smolařů jsem si oblíbil a to až v takové míře, že budou mít všichni v mém srdci své vlastní místo.

Autor dokázal popsat Billovu koktavost velice podrobně a vystihl skvěle myšlenky člověka, který má tuto vadu řeči. Za to mu patří můj velký obdiv a uznání. Právě díky koktavosti a způsobem jakým se s ní dokáže vypořádat, se stal Bill Denbrough mojí nejoblíbenější postavou této knihy.

 Jedinou výtkou, kterou ke knize mám, jsou občasné nudnější pasáže, které trochu odrazují od pokračování v četbě. Celkově jich ale v knize bylo velice málo a Stephen King tyto pasáže kompenzuje hromadou zajímavých a napínavých chvil.

 Celkově je To jedna z nejlepších knih, které jsem zatím přečetl a doporučuji ji všem, protože si myslím, že si v ní něco najde úplně každý.

Žádné komentáře:

Okomentovat