čtvrtek 24. srpna 2017

Recenze: Džungle před tabulí (Evan Hunter)- Kniha se stále aktuálním tématem

Hlavním kladem této knihy, je podle mého názoru možnost vidět postupnou změnu v uvažování hlavního hrdiny. Zatímco na začátku knihy Rick vstupuje do sborovny s určitou naivitou a setkání s ostatními kolegy, kteří už jsou, semleti skutečnou realitou ho velmi překvapí, postupně čtenář zjišťuje, že to začíná Rick vidět úplně stejně a každá hodina se stává bojem o moc.

Jako další pozitivum musím uvést postupnou gradaci příběhu. Čtenář je pomalu seznamován s fungováním celé školy a s jejími studenty i pedagogy. Toto tempo však neubírá na čtivosti příběhu a kniha nezačíná být v žádném místě nudná nebo nezajímavá.
 Díky této knize, jsem měl také možnost zjistit, jak to na školách fungovalo dřív. Tato znalost podle mě pomůže k tomu, abychom si vážili toho, jaké to tam je dnes.

Zajímavé mi přijde také to, jak se Rick stále snažil najít si k žákům cestu a i když to bylo strašně obtížné a musel čelit spoustě problémů, nevzdával se. Tento přístup já obdivuji a přeji si, aby učitelů s takovým přístupem bylo více. Učitel skutečně není práce, kterou může dělat kdokoli. Podle mého názoru to prostě musí mít člověk v sobě, pokud tomu tak není, žádná škola to člověku nedá. 

 Jedinou výtku, kterou ke knize mám, je závěrečné rozuzlení, které mi přišlo takové až moc přehnané. Osobně doporučuji knihu všem lidem,protože jim to podle mého názoru může dát spoustu užitečných informací a poznatků.

Žádné komentáře:

Okomentovat