čtvrtek 26. července 2018

Recenze: Ledové sestry (S. K. Tremayne)- Kdo jsem?

Obsah: Sarah s Augusem se zotavují ze smrti jejich dcery Lydie. Rozhodnou se tedy se svou druhou dcerou Kirstie odstěhovat na malý ostrov. Jednoho dne začne Kirstie prohlašovat, že je ve skutečnosti Lydie a že zemřela Kirstie. Udělali Sarah s Augusem skutečně chybu? 

Tato kniha patří ke knihám, které jsem přečetl jedním dechem. To bylo způsobeno hlavně tím, že každá kapitola končila nečím nečekaným. 

Moc se mi líbila psychologie všech postav. Autor dokázal skvěle popsat to zdrcení, když si člověk není jistý kým vlastně je. K Sarah a Kirstie jsem měl díky tomu hodně blízko a držel jsem jim celou dobu palce. 

Za velmi pozitivní považuji to, že autor vše promýšlí opravdu do detailu. Bylo zajímavé sledovat, jak se situace s Kirstie promítá i na vztahu Sarah s Augusem. Postupně vyplouvali na povrch i temné stránky každého z nich a to hodně přidávalo na uvěřitelnosti. 

Na závěr bych se rád pustil do menšího srovnání s autorovou další knihou Dítě ohně. V obou knihách autor pracuje v podstatě se stejným tématem a prostředím. Rodina se odstěhuje někam mimo civilizaci, aby tam začala nový život. Poté se začnou dít nějaké podivné věci a hlavní hrdinové se s tím snaží nějak vypořádat. Na rozdíl od knihy Dítě ohně si myslím, že se autorovi v Ledových sestrách povedlo mnohem lépe zvládnout konec a příběh zakončil v tu nejlepší možnou dobu. 

Shrnutí: Ledové sestry mě opravdu velmi příjemně překvapily a rozhodně je doporučuji všem milovníkům duchařiny. Knihu doporučuji i těm, kteří měli ke knize Dítě ohně nějaké výhrady, protože Ledové sestry by je mohli přesvědčit, aby to s autorem ještě nevzdávali.

Za poskytnutí eknihy moc děkuji eshopům Palmknihy a Ereading.


Žádné komentáře:

Okomentovat