čtvrtek 30. srpna 2018

Recenze: Les Mytág (Robert Holdstock)- Les Mytág aneb když spojení nefunguje

·   Obsah : Stephen Huxley se vrací domů z války a dostává dopis od svého bratra, ve kterém se dozvídá, že jejich otec zemřel. Následně nachází deník, do kterého otec psal velmi podivné věci o lese, který stojí nedaleko Stephenova domu. Co se v lese děje a co jsou zač bytosti, které z něj vycházejí?

Na knize mě nejvíce zaujal popis lesa, který byl velmi zajímavý, a při čtení jsem měl opravdu pocit jako bych v lese opravdu byl. Tímto bohužel má chvála končí a musím probrat věci, které mi při čtení velmi vadily.

Ze začátku mě ke čtení tlačila touha dozvědět se co se vlastně v lese děje a jaká tajemství v sobě vlastně skrývá. Autor bohužel karty odkryl docela rychle a napětí se vytratilo. Následně jsem pocítil jistou míru frustrace, protože mi dělalo velký problém celkovou myšlenku lesa pochopit. Autor si vzal inspiraci v různých středověkých legendách, které mi nebyly nijak moc blízké a do příběhu se mi moc nehodily.

Další věc je asi čistě můj problém, ale měl jsem od knihy naprosto jiná očekávání. Čekal jsem, že to bude hlavně příběh o strachu z určitého místa a snahou s jeho obyvateli nějakým způsobem bojovat, ale nakonec to byl spíš příběh o lásce.


Shrnutí : Knihu Les Mytág jsem musel zhodnotit takhle negativně hlavně z toho důvodu, že jsem měl problém pochopit autorův nápad, který do knihy vložil a nebyl jsem s ním naladěn na stejnou vlnu. Osobně si myslím, že Holdstock umí psát, jen nedokázal svůj nápad dostatečně vysvětlit.    


Žádné komentáře:

Okomentovat