sobota 23. září 2017

TO (2017) VS knižní předloha


Na nové filmové zpracování knihy TO od Stephena Kinga jsem byl hrozně zvědavý v podstatě již od prvního zveřejněného traileru. Od filmu jsem měl velmi vysoká očekávání a doufal jsem, že se režisérovi podaří vytvořit pro tuto knihu dobrou adaptaci.

Velice mě potěšilo, že i přesto, že byl film velmi děsivý a celou dobu jsem nepřestával žasnout nad tím, co všechno už je dnes možné počítačově vytvořit, byla v něm zachována i ostatní hlavní témata knižní předlohy. Především byl kladem důraz na přátelství všech členů klubu smolařů a na jejich psychologický rozbor.

Velkým kladem tohoto filmu jsou herci, kteří hrají Smolaře. Nejvíce se mi líbil Finn Wolfhard (Ritchie Torzier) a Jack Dylan Grazer (Eddie Kaspbrak), protože tyto dvě postavy spolu tvořili krásný tým a představovali pro mě díky svým humorným scénám světlo na konci tunelu. Další velké uznání si podle mého názoru zaslouží  Jaeden Lieberher (Bill Denbrough) za skvělé vyobrazení koktavosti. Z vlastní zkušenosti vím jak obtížné je koktavost věrohodně a procítěně zahrát a před Jaedenem musím smeknout klobouk.

V tomto filmu jsem si oblíbil dvě scény především díky tomu, že jsou vytvořeny přesně podle předlohy a zároveň vyvolávají v divákovi trochu jiné pocity než ty, které zažil při četbě knihy. První scénou je ta, kde Beverly slyší z umyvadla hlasy ostatních dětí. Za tuto scénu scénáristům velice děkuji. Tolik krve jsem měl možnost vidět snad jen v seriálu Dexter. Druhou scénou je ta, kde klub Smolařů zachraňuje Mika Hanlona před Henryho partou.

A jak se říká to nejlepší nakonec. Ano, není řeč o nikom než o tančícím klaunovi Pennywisovi, který je tak dobře znám všem čtenářům knižní předlohy.  Bill Skarsgård, který se ve filmu v roli šíleného klauna objevil, mě svým výkonem naprosto uchvátil. Cítil jsem z něj sálat takovou děsivou, ale zároveň nesmírně zajímavou auru, která mě nepřestávala uchvacovat. Velký podíl na tom podle mě má jeho hlas, který nádherně dokresloval jeho povahu.

Shrnutí: TO (2017) považuji za jeden z nejlepších filmů, které jsem měl zatím možnost vidět a myslím si, že se bude líbit jak lidem, kteří Kingovo fenomenální dílo znají, tak i lidem, kteří se s knihou doposud nesetkali.     

Žádné komentáře:

Okomentovat