středa 17. října 2018

Recenze: Jezero (Bianca Bellová)- Namiho cesta

Obsah: Rybářská vesnice někde na konci světa, u jezera, které vysychá a zlověstně vyhrnuje břehy. Muži mají vodku, ženy starosti a děti si škrábou ekzémy. Co má Nami? Nami nemá nic — jen bábu s tlustýma rukama. Nami nemá nic, jen život před sebou: první lásku, o kterou ho připraví ruští vojáci, a pak to všechno další. Raději na to nemyslet. Ale když život začne na úplném konci světa, možná že skončí na jeho začátku. Tenhle příběh je totiž starý jako lidstvo samo. Je to pouť hrdiny, chlapce, který na cestu vyráží jen s uzlíčkem nervů a kabátem po dědkovi. Musí do světa, aby hledal, a vrátit se domů, aby našel. Musí jezero přeplout, obkroužit a nakonec se potopit na jeho dno pro největší tajemství. 

Silnou stránkou celé knihy byl popis prostředí, ve kterém se celý příběh odehrával. Autorka bez jakýkoli příkras ukázala, jak neuvěřitelně náročnou práci museli lidé ve vesnici vykonávat, aby si vůbec vydělali na živobytí.

Kvůli tomu, že byl příběh vyprávěn z pohledu Namiho, který postupně dospíval, se v knize často vyskytovaly různé sexuální narážky a vulgarismy. Chápu, že to mělo dokreslit Namiho charakter a popsat atmosféru celé vesnice, ale na můj vkus toho bylo až příliš.

Upřímně jsem čekal, že se bude příběh víc točit kolem samotného Jezera a jeho vlivu na všechny obyvatele a proto mě docela zklamalo, že šlo toto téma hodně do pozadí a spíš jsem byl svědkem Namiho cesty životem.

Po dočtení celé knihy se mě zmocnil pocit prázdnoty, protože mi konec přišel velmi uspěchaný a nesrozumitelný. Pokračovat ve čtení mě nutila touha dozvědět se do jakého cíle vlastně Namiho cesta spěje, ale nakonec se bohužel dostavilo pouze zklamání.

Shrnutí: Od knihy Jezero jsem měl naprosto jiná očekávání a bohužel se mi netrefila do vkusu. Doporučil bych vám ji v případě, že hledáte odpočinkový příběh, u kterého nemusíte moc přemýšlet.

Za poskytnutí eknihy moc děkuji eshopům Palmknihy a Ereading.







Žádné komentáře:

Okomentovat